Muistatteko vielä sen reikäsänkymummon? Se tuli tänää myymälään julmetun iso kullankeltainen ruusu kauniisti paketoituna kädessään. Se katto minuu ja kysy Pohjolan Tuijaa, miä pyöritin silmiäni ja sanoin ettei tääl ole ketään sen nimistä. Kaiveltuaan tärisevin käsin laukkuaan se löysi jonkun lapun. Hermostunu hymy huulillaan se sano mun nimen, ällistys varmaan paisto mun kasvoilta. Huudahdin että no minä oon ja se kiepsahti mun kaulaan ja alko taas itkeen. Halasin sitä melkein sydämeni pohjasta ja kiitin tietysti. Mut nyt tulee paras:

- Minuu harmittaa vielä ihan kamalasti, hävettää kun miä olen tällänen... mut kun mulla olis vielä yks asia...

- Ei tässä enää mitää hätää ole, eikä mitään syytä hävetä, sattuuhan näitä.

-No kun miä haluaisin sen reikäsen sängyn sittenkin takasin!!!!

No voi hevosen munat miä aattelin. Katoin hätäsesti olkani yli ja toivoin ettei myymäläpäällikkö vaan ollu kuullu. Ei kuullu, sillä oli onneks omia asiakkaita. Tosin sekään ei yleensä tarkota sitä ettei se kuuntelis muita, sillä välillä oikein korvat kääntyy taaksepäin niinku koiril, just semmonen se on! Miä tartuin mummoo hartioista ja johdatin sen patjaosastolle. Sanoin et mennää tonne rauhallisempaan paikkaan ja sen sängyn luo ja mietitää asiaa vielä. Se itki ja itki ja välillä niisti nenän.

-Voi kun miä olen joutunu yksin jäämään tänne hoitelemaan näitä asioita, mies hoiti aina kaikki. (Sehän tuli jo edellisessä postauksessa kaikille selväks)

-Hei kyllä miä ymmärrän, ihan vastako ootte leskeks jääny?

Mummo nyökytti päätään muutaman kerran ja niiskas:

-Olen, viisi vuotta sitten.

Näytin sille vielä sen sängyn mikä sille kaikkein ensimmäiseks vietii, se tutki ja tutki ja sano et täshän on sama ongelma kun siinä kotona olevassakin. En kyl uskaltanu kysyy, et mikäköhän ongelma, mut ainakin se näperteli petaria kovasti, huomasin sen olevan hiukan liian iso sänkyyn nähden ja sanoinkin hätäpäissäni, et siinä on vähä pesuvaraa... hihihihih. Lopuks se sano ettei sitä maksa enää vaivaa vaihtaa, mistäköhän tuokin sanonta on tullu...

 

Ja Kimi, Räikkösen Kimi oli pannu tän pikkukaupungin sekaisin ja vieraillu paikallisessa juottolassa lauantaina... mikä olikaan tänää päivän puheenaihe... ei, ei se ollu Lordi....