Nyt mulla on pari päivää vapaata sisustusmyyjän työstä, mutta tällänen tapaus sattu viime viikolla:

Asiakas oli ostanu toiselta myyjältä pähkinänvärisen ruokailuryhmän. Se vietii niille torstaina. Perjantaina soi puhelin johon vastasin.

- Päivää! Ostin ja maksoin eilen pähkinänruskean ruokaryhmän, maksoinkin sen ja se tuotiin eilen. Mutta se on kyllä aivan väärän värinen, se ei ole kyllä pähkinää nähnytkään, meillä on kuulkaa yksi tasokin joka on varmasti pähkinää, mutta tämä pöytä on aivan varmasti kirsikkaa, tai jotain aivan muuta!

- No päivää, mitäs niissä paketeissa luki?

- Pähkinää!

- Aivan, tältä tehtaalta kun ei saa edes tilaamalla mitään kirsikkaa, oletteko varma ettei se ole pyökkiä?

- Aivan sama, oli mitä oli mutta siitä olen varma, ettei se ainakaan pähkinää ole! Teillä siellä myymälässä oli oikean värinen ryhmä, ja sellaisen minäkin olisin halunut!

- No voi tokkiinsa, myö tullaa täältä katsomaan sitä.

- Senkus tuutte, mut sen miä vaan sanon, ettei se ole VARMASTI pähkinää!

- No myö tullaa ja tuodaan tuoli esiltä malliksi, oletteko itse tänää paikalla?

- En ole, mutta joku lapsista tulee paikalle, kun ei siellä asu vielä kukaan.

 

Varastomies nappas kasatun tuolin mukaansa, otti vielä yhden pöydän ja kuusi tuoliakin paketeissa mukaan, siltä varalta, että asiakas on saanut väärät tuotteet kotiinsa. Ei se nimittäin mitenkään tavatonta ole, että paketeissa lukee väärin... No se asiakkaan saama ruokailuryhmä oli täsmälleen saman värinen kuin myymälässä, joten jäimme odottamaan asiakkaan soittoa. Ne oli sieltä asunnolta soittaneet perheen äidille, että ryhmä on aivan tismallee samaa kuin malliryhmäkin. Illan eellä se tulikin miehensä kanssa myymälään. Se oli jo puhelimessa valittanu myös yhdestä halpislipastosta. Siinä kuulemma laatikoiden pohjat ovat aivan liian isot. No siitä ne mainitsi myös, myymäläpäällikkö kysy hienotunteisesti, olisko pohjat mahdollisesti väärin päin yritetty laittaa kasausvaiheessa... Jälkikäteen selvis että OLI! No aikansa ne tsuumaili niitä tuoleja, käyttivät ulkonakin, mut pakko niiden oli myöntää, että tuote on just se mitä ne oli ostaneet. Loppukommenttina se nainen sano hyväksyvänsä ryhmän,se pyys myös anteeks ja selitti että sillä on stressi kun on se muuttokin ja kaikkee... eli ei ne asiakkaat aina ole oikeessa, eihän?