Miten sitä kämppä ehtiikään mennä siivottomaan kuntoon yhdessä/kahdessa päivässä? Täällä olis kyllä työnjohtajalle töitä. Tuntuu, eikä vaan tunnu, että kaikki kotityöt jää vain ja ainoostaan mun harteille, lämmityksestä lähtien. Mies on väsynyt, ymmärrettävästi. Minäkin oon väsyny, laiska ja saamaton. Pyykkiä en uskalla pestä, hiiri vielä syö mut epähuomiossa. Tiskaaminen alkaa tökkiä ja imuroida pitäs.

En edes ymmärrä miksi valitan.

Eilinen työpäivä oli hiljaisuudestaan huolimatta tapahtumarikas. Heti aamulla Viikinki sanoi soittaneensa sairaana olevalle myymäläpäällikölle ja irtisanoneensa itsensä!!! Oli hakenu toista työpaikkaa ja saanu sen. Myymäläpäälikön rivienvälistä kuulemma kuului riemu. On se kumma, ettei ihminen voi hyväksyä, että samassa työpaikassa muutkin osaa/haluaa tehdä töitä. Ja vielä monella toimivalla tavalla. No nää on sellasia asioita mistä vois jauhaa monta tuntia muttei viittis. Kuitenkin toimitusjohtaja osaa arvostaa Viikinkiä.  Myymis käskikin soittaa toimitusjohtajalle suoraan. Toimitusjohtaja pyysi Viikinkiä miettimään vielä ja lupasi itsekin miettiä. Ilmeisesti palkankorotusta ja siirtämistä miehen myyntiin. Myymäläpäällikkö soitteli illalla ja kiitteli minua avusta moneen kertaan. Ihan kiva että tajusi kiittää, vaikka todellakin minust oli kiva olla nää pari päivää töissä. Lopuks se sano että kylläpä tuo Viikinki meille pommin laittoi. Miä sanoin, ettei se lopullista päätöstä kait vielä ole tehny. Itse käsitin äänensävystä, ettei se ainakaan mielissään asiasta ollu. Järkyttyny pikemminkin. Olishan se osoitus jostain, että puolen vuoden sisällä kolme työntekijää lähtee. Fabion lähtö oli jo tarpeeksi iso juttu.

Muuten päivä oli rauhallistakin rauhallisempi. Olin pääasiallisesti yksin myymälässä koko päivän. Sain lakastua kaikki lattiat ja muutenkin siivottua kahden päivän aikana. Selvästi huomasi, että minä se olen viimeksikin siellä siivonnu. Kukaan muu ei siellä harjaan tartu, eikä siivoojaakaan ole.

Pakkaamiset on tänään aloitettava. Maanantaina myö sitten lähetään, lapset ja minä. Omille tahoillemme reissuun. Kääk.