Kävin eilen entisellä työmaalla. Vein pomolle ruusuja kiitokseksi siitä kun piti mun puoliani palkkajutussa. Olen aina sanonu, että ystävänä ja kaverina se on huipputyyppi, mut pomona... nonii. Nyt se ei ole enää mun pomo :)

Ilmapiiri siellä oli ahdistunut. Ensin juttelimme niitä näitä diipadaipa. Kertoilin mahdollisimman neutraalisti uudesta työstäni ja kuluneen viikon tapahtumista. Olisi ollu ihanaa hehkuttaa kybällä, mutten halunnut. Pian keskustelu kääntyi Viikinkiin ja sen muuttuneeseen käytökseen. Sillä kun nykyään on varasto alkanu unohtumaan, myynti kiinnostaa "liikaa". Nyt myymis ja muut paiskivat varastossa purkamassa kuormia. Ongelma on se, ettei Viikinki kerro millä ehdoilla se jäi firmaan. Myymis sanoi mulle hämmentyneenä, että vähän paha on kun hän ei tiedä mitä Viikinki ja toimitusjohtaja on keskenänsä puhuneet. Mulle Viikinki kertoi, luottamuksella. Sain onneksi pidettyä turpani kiinni. Onneksi siinä mielessä, että haluan olla kaikkien luottamuksen arvoinen. Sanoin, että nyt teillä olisi pikapalaverin paikka, mutta ne oli sitä mieltä, että Viikinki ei suostu kertomaan. Eikö toimitusjohtajan kuuluisi pitää myymäläpäällikkö ajantasalla?

Tirppa kuulemma jää nyt myynneissä kaikkien varjoon. Se vetäytyy. Vanhempi myyjä sanoi arvelevansa sen olevan masentunu mun lähdöstä. Myymäläpäällikkö kysyi multa (!!), että pitäiskö hänen jutella sen kanssa kahden. Bingo! Sanoin, että jutelkaa ihmeessä, ihan rakentavasti. Siitähän meillä on purnausta tullutkin, kun pomo ei puhu! En tietenkään sitä sanonu. Ihan melkein tuli liikuttunu olo. Minä ehkä kuitenkin pidin jollain tasolla fiilistä yllä. Nyt ilmeisesti ei enää Tirppa ja Viikinkikään avaudu toisilleen. Voi että. Toivottavasti ne saa nyt asiat siellä kuntoon. Nopeasti ne asiakkaatkin vaistoaa, jos homma ei pelitä.

Tästä päivästä pitää ottaa kaikki irti. Eli rutkasti pyykinpesua ja ruokavaraston täydennystä. Seuraava vapaa on oletettavasti reilun viikon päästä. Siitä eteenpäin ei ole hajuakaan! Toisaalta, melkein ei malttais nytkään vapaata pidellä, innostus on niin kova!

Voikaa hyvin.