Meillä on tehty hieman henkilöstöjärjestelyjä osastolla. Kollega ja kaimani siis, siirrettiin puoliksi toiselle osastolle paikkaamaan henkilöstövajausta. Pomo ilmoitti mulle eilen, että osastomme yhden osion vastaavuus siirtyy kokonaisuudessaan mun haltuun. Kyse ei ole kuitenkaan mistään ylennyksestä tai edes kummemmasta tittelistä, jokaisella on jotakin vastuualueena. Kyseisen osaston vastaavuus oli aikaisemmin puoliksi mun ja kollegan hallussa.

 Helmikuun alussa olisi eräänlainen kick off tulevan kesän kamppanjoihin pääkaupunkiseudulla. Ja koska olen kyseisen osaston, jota siis kick off koskee, vastaava, olisi minun mentävä paikalle. Ääneen kuitenkin jäi mies miettimään, josko kuitenkin hänen olisi parempi vielä tässä vaiheessa mennä, saisi varmasti palaverista enemmän irti kuin minä, joka vasta opettelen alaa. Ihan samaa mieltä olen, tai kaikkein paras olisi, jos voitaisi molemmat mennä, muttei se liene mahdollista. Asiaa jäi vielä hautumaan. Kyllähän minä olen valmis menemään jos niin käsketään. Haluan  kehittyä ja kelvata.

Kehittymistä olen itsessäni jo havainnutkin. Päivä päivältä tuntuu työskentely helpommalta. Opit, joita olen menneinä viikkoina imenyt itseeni, alkavat nyt sisäistyä ja jäsentyä mielessäni.

Joidenkin asiakkaiden asenne välillä ihmetyttää. Kaikkia ei mitenkään pysty miellyttämään ja monilla on valmiiksi vihamielinen asenne jo tullessaan myymälään.  Kyse on vielä melko uudesta ja tuntemattomasta yrityksestä Suomessa. Epäluulo on suuri. En vain käsitä miksi. Miksi ihmisten on niin vaikea käsittää, että joku toimii toisin kuin muut? Kuluttajathan tässä kilpailussa voittavat!

Tietenkin suurin osa asiakkaista ymmärtää asian ja käyttäytyy sen mukaisesti. On ihana palvella asiakkaita, jotka tajuavat voittavansa. Arvostavat palvelua ja kiittävät siitä.

Että tällaisia ajatuksia vapaapäivän aamuna!