Tein eilen jotain harkitsematonta ja tällä hetkellä peruuttamatonta. Menin kampaajalle extempore ja vieläpä aivan tuikituntemattomalle ja ennenkäymättömälle. Ja kalliille minun mittapuulla. En näköjään ole missään turvassa omalta impulsiivisuudeltani, en edes matkalla töihin. Hiuksista tuli kovinkovinkovin lyhyet. Työkaverit toki kehuivat, niinkuin tietysti kuuluukin, mutta kotona tuli täysi tyrmäys.

Koeaika on nyt ohi, saa tuulettaa! Tunteja on toistaiseksi riittänyt runsaasti. Tulevaa kahden viikon jaksoa nopeasti silmäilin ja siinäkin tuntimäärä hipoo yhdeksääkymmentä kahdelle viikolle. Eipä voi valittaa, tyytyväinen olen.

Kanille pidimme pienimuotoiset hautajaiset. Itkin itse varmasti enemmän kuin muut. Ikävä sitä kiukkupussia tulee.

Sain uuden auton eilen. Ei se tietysti ole uusiuusi, mutta uusi mulle. Kaarina jääkööt miehelle, minä otan Passatin omaan käyttööni, ainakin työmatkoille. Onhan se huomattavasti uudempi kuin Kaarina ja vähän ajettu. Iso ja turvallinen. Farkku.

Mukavaa päivänjatkua kaikille. Mulla on siivouspäivä.