Meillä kävi tänään nuohooja. Nokisutari. Oli ilmoittanut etukäteen tulevansa klo. 15.30. Iloitsin etukäteen, etten se ole tällä kertaa pelkästään minä, joka täällä on todistamassa Nappulan innokkuutta kaikkeen liikkuvaan.

Ja koska sovittu aika oli siis klo. 15.30, olin vielä puolilta päivin yöpuvussa. Miirumaarun olin luvannut hakea koulusta, joten sujautin vain mustan pipon päähäni ja takin peittämään yöpukua.

Mutantti pääsi koulusta klo 14. Ja koska minulla on vapaa päivä ja Mutantin pussikortti on mennyt eilen umpeen, lupasin hakea myös poikani tänään koulusta. Ja koska nuohoojan ilmoittama aika oli todella 15.30, olin edelleen yöpuvussa. Yöpuvussa tarkoittaa siis violettiä pikkumyy-paitaa, legginsejä, pörröistä, joka suuntaan sojottavaa tukkaa ja meikittömyyttä. Taas vain takki päälle, robottisaappaat jalkaan ja poikaa hakemaan. En yleensä näyttäydy kenellekään ilman meikkiä.

Klo. 14.08 saavuimme takaisin kotiin. Jo tieltä kaukaa näin oudon auton pihallamme. Sanoin Mutantille, että nyt se nuohooja on jo tullut, minä en kotiin mene! En tämän näköisenä. Mutantti sanoi jättäneensä likapyykit aamulla lattialle, joten hänkään ei halunnut kotiin mennä. Mutantin huoneessa kun on myös takka.

Ajoimme tyylikkäästi kodin ohi ja päätimme ajella ympäristössä muuten vain. Klo. 14.45 oli jo niin kova pissahätä ja bensakin sen verran vähissä, että päätimme suunnistaa kohti kotia, jos vaikka musta mies olisi jo saanut tehtävänsä suoritettua.

Ei ollut. Kotipihalla oli edelleen outo auto. Nyt kuitenkin auton viereen oli ilmestynyt musta jätesäkki, sisältäen ilmeisesti nuohouksesta aiheutuneita roskia, tai sitten nuohoojan tarvikkeita. Livahdimme sisään ja siinä samassa Nappula livahti suoraan ovesta ulos ja pissasi mustan jätesäkin päälle.

Nauroin keuhkonaurua ja livahdin vessaan lukittujen ovien taakse. Mutantti jäi keittiöön. Näki ikkunasta kuinka musta mies meni irvistellen ravistelemaan säkkiä ja sen jälkeen "pesemään" käsiään lumihankeen. Sen jälkeen mies tuli takaisin sisään ja Mutantti nolostuneena minun perääni vessaan.

Mies hoiti laskun ja musta mies poistui.

Taas vuosi aikaa seuraavaan kertaan.