Oikein isovatsainen mies seisoo jakkaroiden luona

-Päivää! Voinko olla avuksi?

-Päivää... joo en mie apuu tarttee.... mut pyörää tulin katsomaan.... ja paljonko tuo parvisänky maksaa... ja entäs oikein hyvä patja siihen?

-Eli hyvä ja jämäkkä patja vai, no tässähän näitä

Esittelen patjoja ja kerron hinnat....

-Kestääköhän tuo parvi minun painoa?

-(juu ei tod) No ehkä se vähän vahviketta vaatii... ja joka tapauksessa omalla vastuulla koska malli on ehkä enemmän nuorisolle suunnattu... (ei oo mut herra omien sanojen mukaa painaa 125kg mut vähintääkin 25kg voi huoletta lisätä...)

-Juu ilman muuta... mulla on asiat parempaan päin... olen vuosi sitten lopettanut 16v. kestäneen juomaputken... rakensin taloani kolmen tunnin yöunilla ja metsurina olin päivät.. ei pää kestäny ja sit sairastuin maanisdepressiiviseen masennukseen ja maistoin pullon kaljaa... no meni toinen ja pian päivässä koko kori... kolmas lapsikin syntyi ja oli niin vaikeeta...huomasin että kalja auttaa.. siirryin siitä väkevämpiin kunnes tuli sosiaaliviranomaiset ja sanoivat että kuule Asko (nimi keksitty) jos juominen ei lopu tai jos et muuta muualle,  niin lapset viedään pois (vaimo ei juopotellut toim. huom!). No minähän läksin ja 17 vuotta olen sillä tiellä ollut. Nyt mulla on nitrot ja kolesterolilääkkeet ja verenohennuslääkkeet ja kihti ja peräpukamatkin vaivaa.. Mulla. 45v. miehellä.. eikö ole hirveää... uimassa olen käynnyt mutta sekin tökkii ja nyt pyörä pitäs ostaa... ostin osakkeen... pienen yksiön ja laitan kaikki uusiksi... selvä kiitos ja palataan asiaan!

-argh....