Asiakas selailee poistohinnoiteltuja mattoja. Osa matoista on kovinkin edullisia, osa taas kalliimpia alennuksesta huolimatta. Asiakkaalla ei selvästikään ole ostoaikeita, muttei ehkä kehtaa ilmaista sitä myyjälle.

-Ai kun ihana matto... tää olis just meille sopiva. Onks tää ainoo?

-On joo, ja kun se on poistomalli ni sitä ei enää edes tilata.

-Voi harmi, miä tarviisin näitä kaks. Ai että täs olis just kaikki väritkin nappiin, sopis verhojen kanssa. Voi harmin paikka... kyllä minuu nyt harmittaa... tän olisin todellakin halunnu meille mutten tee yhellä mitään. Tää kuviokin olis just semmonen kun verhoissa.

Samassa myyjä saa ajatuksen.

-Hei mut voinhan miä käydä koneelt kattomas, jos sitä olis jossain meijän toisessa myymälässä.

-Aijaa...

Myyjä huomaa koneelta, että mattoa saisi kuin saisikin vielä. Innoissaan hän palaa asiakkaan luo.

-Kyllä sitä sais vielä toisesta myymälästä, voisin pyytää sen siirtona meille. Laitetaanko tulemaan?

-Ei kun just miä huomasinkin että täähän on aivan väärän värinen ja kuviokin menee sittenkin verhojen kanssa eritavalla... ei en miä mitenkää voi tätä ottaa... täähän on ihan vihreekin vaik harmaa pitäs olla!!!!

-justjust....