Hetkeksi melkein taas ahdistuin. Soitin töihin ja pyysin pomoa vaihtamaan  sen kanssa maanantain mulle vapaaksi. Mun pitää mennä hammaslääkäriin näyttämään ne torstaina otetut kuvat ja sitten vielä se pojan tarkistusröntgen. Googletin sanan veneluu ja se ahdisti vielä enemmän. Peukuttakaa kaikki, ettei se vaan olis murtunu, hankaluuksia muuten tiedossa. Nyt en tiedä käden tilannetta, lapset kun ovat isällään.

Siitä puhelusta vielä. Juteltii pitkä tovi ja pomo yritti vakuuttaa omaa kantaansa, sitäkin harmittaa tilanne ja ei haluis kenestäkään meistä luopua. En tiedä. Mulla on vaan erittäin vahva tunne siitä, että minä olen se joka lähtee, niinku jo sanoinkin aikaisemmin. Piristävää tosin oli kuulla, että se oli keskustellu toisen kaupungin myymälän myymäläpäällikön kanssa, olis siellä akuutti myyjäpula. Pomo pyys sitä oottaan että tilanne selviää meijän myymälässä, täältä kun sitten vapautuis valmis myyjä sinne. Omat hankaluutensa sinne siirtymisessäkin olis, mutta kyllä se paikka mulle ainakin kelpais, tienestitkin voisivat olla hiukan paremmat kuin täällä. Vilkkaampaa siellä ainakin on.

Ohjaaja laittoi taas kerran viestiä illalla, olis assarin tarvetta tänään siellä dokkaripaikkakunnalla. Miä huijasin vähän sitä kun sanoin, että olen vielä saitsulla, sehän tavallaan loppui jo eilen. Ei vaan huvita vielä lähteä sinne, jalkakin rasittuisi vaan. Laitoin sille tänään pitkän meilin, missä rehellisesti kerroin kuluneen viikon kuulumiset. Sanoin vielä, että olis parempi hetken aikaa olla pois kuvauksista, ettei sekään vaikeuttaisi asemaani yt-neuvotteluissa. Sitä paitsi, mitkä helevetin neuvottelut ne on, päätöshän on jo tehty, paskaa taas sanon minä.

Tuosta satamattomuudesta. Ilmatieteenlaitoksen tutkakuvistakin näkee, miten ympärillä on satanu, mutta meijän kulmauksessa ei, ainoastaan pari tippaa tuli eilen. Nyt päätin lakata toivomasta sadetta. Haluan että aurinko paistaa, laitoin varmuuden vuoksi pyykitkin ulos kuivumaan. Jos olisin paremmassa kunnossa, pesisin vielä mattojakin.

Ette muuten usko, ulkona jyrähti ukkonen!