Pääsin tavallisuudesta poiketen töistä tänään jo klo 14. Kävin kaupoilla ennen kotiintuloa. Miehen prinsessaveljelle ostin syntymäpäivälahjan ja ruokatarpeita kotiin yli oman tarpeen. Lisäksi vein töistä kertyneitä pulloja parinkympin edestä, ja ostin niillä saaduilla rahoilla vinkkua ja skumppaa. Tosin sama määrä piti laittaa lisää omasta pussista. Enkä edes aijo ryypätä huomenna. Eh.

Töissä on ollut kylmä joulun jälkeen. Joku lämpöpumppu on hajonnut jostain ja siksi välillä "lattialle" laskeutuu hyytävä kylmyys. Kun ensimmäisen kerran huomasin tuon kylmyyden laskeutuvan yllemme, olin varma, että Tp oli saanut jonkun kiukkukohtauksen. Mutta siis se olikin se pumppu.

Olen jotenkin suunnattoman väsynyt. Töihin. Kahden vuoden jälkeen. Yritän kuitenkin joka päivä arvostaa sitä, että töitä vielä on.

Mönkkärin kävimme miehen kanssa ostamassa eilen meillen. Vaikka olin aluksi niin kovin vastaan sen hankkimista, olin hyvin innoissani kaupassa. "Eikö me vielä oteta miulle se kypärä?".

Uusi menopeli on jotain hirveän paljon suurempaa kuin entinen. Toki entinen on myös nykyinen, sillä ei me siitä mihinkään luovuta. Vanha jää meille, minulle. Ja uudenkin se mies halusi minun nimille. Vaikka itse sen maksoi.

On se outo.