Vapaa viikonloppu!

 Olen käyttänyt aikani tehokkaasti, eli nukkunut pitkään ja shoppaillut tuntikausia kälyni kanssa kaupungilla. Nauraa käkättänyt ja tuhlannut rahaa.

Miehellä on taas melkein ylitsepääsemättömän kova vauvakuume. Lapsikuume, jos tarkkoja ollaan. Nyt hätäisesti neljänkympin iässä on alkanut miettiä elämän jatkumoa. Oman suvun jatkumista. Isän puolen suku täällä Suomessa kun uhkaavasti on kuolemassa "sukupuuttoon". Veljeksillä kellään kun ei ole omaa lasta. Hollannin sukulaisista taas ei kukaan tiedä. Edes sitä, onko isä enää edes elossa.

Omasta vauvakuumeesta en niin tiedä. Miirumaaru oli kyllä siskolleni puhunut jo jokin aika sitten, että äiti ja isäpuoli taitaa tehdä vauvaa. Sisko kysyi että miten niin. Miirumaaru sanoi muikeannäköisenä tietävänsä, koska oli yllättänyt meidät "täydessä touhussa"!! No heh. Se yllättäminen tapahtui kyllä. Mutta tyttö ei onneksi mitään nähnyt. Mitä nyt olin mukanukkumassasängynjalkopäässä. Hehe.

Eräs blogimaailman helmi on laittanut valokuvanäyttelyn pystyyn täällä. Siis täällä melkein meilläkotona. Eli siis tässä kaupungissa missä mie asun. Sain kyllä vinkkiä blogistaniasta ja sen vinkin perusteella osasin etsiä juttua lehdestä. Haluaisin niin kovasti käydä katsomassa sitä. Ja mistä sitä tietää, vaikka ostamassa jotakin.

Maanantaina menen vihdoin viisaudenhampaanpoistoon. Kaikki vähänkin pidempään blogiani seuranneet tietää, miten se on minua vaivannut, se hammas. Angiinan takia olen ehkä viimeisen vuoden aikana päässyt vähällä, koska jatkuva antibioottikuuri. Mutta aikasemmin mokoma hammas on muistaakseni aiheuttanut jo kolme verenmyrkytystä miulle! Voi sitä panakoomaa, mihin olen aina hampaan takia saanut vajota! Leikkaus pelottaa kyllä. Nielurisaleikkauksen takia tuntuu pahalta, että taas on kohta suu kipeä. Mutta siitä ilmeisesti toipuu nopeammin. Tosin hiukan alue tuntuu jo nyt tulehtuneelta taas. Minkä antibioottikuurin ne mulle voi määrätä? Olen jo nyt niin monelle lääkkeelle herkistynyt, ihottumasta kärsin vieläkin, että jos tulehdus on päällä, niin miten se hoidetaan? Muuta kuin poistamalla se hammas. No kait se selviää.

Meillä töissä on ensimmäinen vauva tulossa! Juhannusvauva. Ja varsin yllättävältä taholta! Toisaalta...